Do czytania

  1. Wskazówki lub kroki, jakie możemy podjąć w organizacji, aby zbudować obsesyjną koncentrację na kliencie. ⏩️ 10 Tips for Building a Customer Obsessed Organization - Jeff Gothelf
  2. Jeśli planujecie prezentacje lub mowę na temat strat w organizacji, procesie czy pracy produktem, to tutaj jest świetne zestawienie metafor, gotowych do użycia. ⏩️ TBM 247: 15 Metaphors for Waste In Product Development
  3. Materiał dostałem do przeczytania jako coś, z czego można się pośmiać, jednak rozumiem, że autor w ten sposób, próbuje rozbić ogromne artefakty SAFe i doceniam próbę. ⏩️ What is an Agile Tram?
  4. Agile w organizacji to koszta i dobrze, że o tym się pisze, albowiem transformacje to wyzwanie nie tylko związane jest z ludźmi, procesami, kulturą, ale również budżetem. ⏩️ Interlude: The Cost of Agile
  5. Wskazówki i najistotniejsze błędy, jakie popełniamy w warsztatach mapowania historyjek. ⏩ User Journey Mapping 101
  6. Pewnie już to zauważyliście, ale gdy zabierałem się za budowanie procesu Discovery w Choice, wzorowałem się na produktowym, podwójnym diamencie oraz Design Thinking. ⏩ Improving The Double Diamond Design Process
  7. Jestem bardzo ciekaw, co wyjdzie z tej inicjatywy, ponieważ bardzo wyraźne staje się, że branża budzi się ze świadomością, że albo zewrze szyki, albo retoryka anty-Scrunn/Agile będzie się nasilać. ⏩ Reimagining Agile Initiative Launch Group-Announcement
  8. Podpowiedzi z pracy w procesor dwutorowego Agile. Nic zupełnie otwierającego oczy, ale kilka wskazówkę można wyciągnąć. ⏩ Lessons Learned in Dual Track Agile
  9. Coaching to jedna z najważniejszych cech, jakie jako Scrum Master powinniśmy opanować, aby odnosić sukces e roli. ⏩ The Power of Coaching in Self-Managing Organizations
  10. Meh. Materiał mocno średni, jeśli chodzi o wskazówki dla tworzenia User Story, które - moim zdaniem - nie są tymi najczęściej spotykanymi. ⏩ 11 Common Mistakes When Creating User Stories
  11. Koncentrowanie się na tym, aby każdy w organizacji był zajęty w 100% swojego czasu to coś, co nagminnie widzę w organizacjach. Blokuje to nie tylko innowacyjność, ale również doprowadza do wielu kiepskich decyzji strukturalnych. ⏩ Utilization Considered Harmful. Why It’s Costly Keeping Everyone Busy… | by J. Meadows
  12. Rozumiem, że trend redukowania middle-managementu jest obecnie rozchulany na dobre, aczkolwiek, czy to na pewno jest tak, że nie potrzebujemy żadnych managerów w zespołach? Nie jestem pewien, a materiał uderze w kilka z moich wątpliwości. ⏩️ Questionable Advice: “My boss says we don’t need any engineering managers. Is he right?”
  13. To warto wiedzieć - dlaczego dokładanie więcej rąk do pracy, gdy projekt jest w tyle, to kiepski pomysł. ⏩️ Brooks’s Law - Software Project Management

Do oglądania | słuchania

  1. Jobs To Be Done to tematyka, o której coś słyszałem, aczkolwiek pojawiała się w różnych materiałach, więc zawsze byłem jej ciekaw. Lenny w swoim podcaście rozmawia z jednym, z autorów podejścia do szukania wartości dla klienta i choć nie czuje, abym po tym materiale rozumiał go na tyle, aby stosować je w zespole, to daje bardzo dobry start do dalszej nauki. ⏩️ The ultimate guide to JTBD | Bob Moesta (co-creator of the framework)
  2. Platformy to z mojej obserwacji jeden z najczęściej występujących problemów organizacji, gdzieś najczęściej wybiera się proste rozwiązania (budowanie silosów) lub leczy się symptomy, zamiast rozwiązywać problem (koncentrowanie się na optymalizacji pracy serwisowej). ⏩ Where Platform Engineering GOES WRONG
  3. Od tygodni zanurzam się w zagadnienie Jobs To Be Done (JTBD) - coś, o czym słyszałem tu i tam, ale tak naprawdę nigdy się w to to niech zagłębiłem. Zaczęło się od podcastu Lenny’ego, a ostatnio znalazłem bardzo ciekawą prelekcję od Tonyego Ulwicka, która bardzo wiele mi wyjaśniła. Definicja marketów brzmi niezwykle interesująco. ⏩ “Jobs to Be Done” (JTBD) by Tony Ulwick of Strategyn at Lean Product Meetup